Aftellen naar een nieuw Afrikaans avontuur

10 december 2022 - Hilvarenbeek, Nederland

Hey hallo allemaal!

Het is eindelijk zover! Over een uurtje of 12 stappen we in de auto naar het vliegveld in Brussel voor ons nieuwe Afrikaanse avontuur. Lang waren we in onzekerheid en hadden we twijfel over de haalbaarheid van ons plan. Iets met corona….en de meesten van jullie weten dat we daar tijdens onze vorige reis nogal wat last van hebben gehad. Gelukkig lijkt die pandemie zijn einde te naderen en durven we met een gerust hart in het vliegtuig te stappen.

Morgen vliegen we via Cairo naar Johannesburg, waar we maandag onze 4 x 4 kampeerjeep gaan ophalen. Een stoere bak met twee tenten op het dak. De eerste vier weken van onze reis trekken we via het noorden van Zuid-Afrika via diverse wildparken en door Krugerpark naar Mozambique. Via Limpopo NP rijden we dan naar de kust, waar we meerdere dagen gaan doorbrengen in de hoop tijdens snorkeltripjes mooi onderwaterleven te vinden. Onze droom is om een walvishaai te spotten, maar ja…. Via Maputo zakken we af naar het zuiden van Mozambique om daar weer de grens met Zuid-Afrika over te steken. Dan door Swaziland weer terug naar Johannesburg. Alles bij elkaar 30 dagen!

Nadat we onze kampeerjeep hebben teruggebracht, vertrekken we naar Vryburg, een paar honderd kilometer ter westen van Johannesburg. Daar gaan we een week of zeven vrijwilligerswerk doen bij Tshiamelo-place of Goodness, een schooltje op holistische leest geschoeid waar ze onze hulp goed kunnen gebruiken. Sterre en Luna gaan daar lessen volgen, terwijl wij ons nuttig maken voor de school en de gemeenschap waarin het staat.  De school heeft 7 klassen en is een jaar of 15 geleden opgericht door een Zuidafrikaans/Nederlands echtpaar, dat voor hun dochtertje met syndroom van Down nergens passend onderwijs vonden. De ouders van de leerlingen betalen lesgeld, dat helemaal op gaat aan de salarissen van de leerkrachten. Voor de rest zijn ze afhankelijk van donaties en vrijwilligers. We verblijven in die periode in een huisje op het terrein van de school, waar de eigenaren zelf ook wonen.

Na ons vrijwilligers avontuur sturen we een nog te huren auto richting het zuiden van Zuid-Afrika; Port Elizabeth! De plek waar we 5 jaar geleden met zoveel plezier zijn geweest en zoveel lieve mensen hebben leren kennen. We hopen een deel van hen weer te gaan ontmoeten en natuurlijk staat Sterre’s vriendje Hlapanipa boven aan de lijst. Zo benieuwd hoe dat is!

Tenslotte trekken we via de Tuinroute westwaarts naar Kaapstad, van waaruit we op 14 maart weer naar huis vliegen. Al met al weer een prachtig vooruitzicht en wij gaan proberen jullie weer een beetje te laten meebeleven van onze tijd in Afrika.

Groetjes en tot de volgende……

Dion, Carmen, Sterre en Luna

DSC05733

1. Wout Carlijn Stan en jasper:
    10 december 2022
    Hallo, leuk dat we jullie avonturen weer kunnen volgen! Alvast een goede reis en heeelveeeel plezier. Geniet ervan! Groetjes van de hele bubs
  2. Wout Carlijn Stan en jasper:
    10 december 2022
    Leuk om jullie zo weer te blijven volgen. Geniet van jullie avontuur en goede reis!
  3. Miranda & Eric:
    10 december 2022
    Fijn om mee te kunnen lezen en beleven met jullie!
  4. Kim:
    Zet m op kanjers!!!
  5. Hans:
    Take care.
  6. Nancy:
    Enjoy lieverds 💚💚💚
  7. Elianne Castelijns:
    11 december 2022
    Heel veel plezier en genieten!!!!
  8. Allard:
    Hi Kanjers,
    En ik dacht nog wel even te bellen, voordat jullie weg waren...... Mmm te laat. Heel veel plezier. Vind wat je zoekt! En euhe, zo'n Walvis haai is best groot hoor. Baie geluk.
  9. Wilma Jansen:
    11 december 2022
    Deze had ik niet zien aankomen of ergens wel, heel veel geluk op jullie nieuwe avonturenpad!!!
  10. Danny Omar:
    11 december 2022
    Maak er een prachtig avontuur van samen🌝🌝🌝
  11. Danny Omar:
    11 december 2022
    Maak er een prachtig avontuur van samen🥳🌍🌞🌞🌞
  12. Marco:
    11 december 2022
    Maak er een mooie niet te vergeten reis van.
    Veel liefs uit Eindhoven 👌😘
  13. Linda de kruif:
    11 december 2022
    Wat een prachtig avontuur weer in het vooruitzicht. Ik wens jullie heel veel plezier! Geniet van al het moois maar vooral van elkaar.
    Goede reis en tot 14 maart.🍀🥳🤗
  14. Anja:
    11 december 2022
    Heel veel plezier samen. Wordt vast en zeker weer een prachtig avontuur. We zijn benieuwd naar jullie verhalen en foto’s. 🍀😘👍🏻
  15. Rian en Elise:
    11 december 2022
    Heel veel plezier en maak er een leuke reis van. leuk dat we jullie kunnen volgen ,tot over drie maanden🍀👍
  16. Adith:
    11 december 2022
    Maak er een prachtig avontuur van samen! Geniet van al het moois leuk om jullie avonturen te volgen.
    Groetjes Lukas Liza Adith en Brano
  17. Marleen Draisma:
    11 december 2022
    Heel veel plezier en fijne reis!
  18. Angela Kat:
    11 december 2022
    Goede vlucht en ik kijk uit naar jullie belevenissen!!😃
  19. Wim en Bep:
    11 december 2022
    Goede Reis en heel heeeel veel plezier en kom terug in Goede gezondheid. En jullie zullen weer interessante dingen zien en mee maken. Het is jullie gegund.
  20. Ellen van Balkom:
    11 december 2022
    Top dat ik mee mag lezen!! Heel veel plezier en maak vooral mooie herinneringen met elkaar🥰
  21. Hans en Wil van der Leeuw:
    11 december 2022
    Nou....jullie reis wordt vergelijkbaar met een avonturenboek! Wij kijken er naar uit wat er allemaal te zien en horen is. Heel veel plezier toegewenst.
  22. Laura:
    11 december 2022
    Heel veel plezier en geniet van alles wat jullie meemaken ;)

Groetjes,
    Laura
  23. Wil:
    11 december 2022
    Heej luitjes ik heb un goede terug reis gehad ...un half uurtje geleden weer veilig geland in beek....goede vlucht vandaag en morgen op ontdekkings reis door Afrika geniet ervan met volle teugen we gaan het volgen gr Wil en Els
  24. Ron en Len:
    11 december 2022
    Gaaf programma. Op naar een onvergetelijke reis. Heel veel plezier en volop genieten. Leuk dat we jullie kunnen volgen.
  25. Jehan:
    11 december 2022
    Heel veel plezier, geniet ervan en van elkaar!
  26. Peter Pappot:
    11 december 2022
    Het alleen al lezen is al een heel avontuur. Ontzettend veel reis en ontdek plezier samen. En als je hem spot zeg dan maar hai tegen die walvishaai. Have fun.
  27. Kinderen van groep 5-6:
    11 december 2022
    Wat fijn dat we weer mogen meegenieten van jullie reisavontuur! Goede reis!
  28. Madelon:
    11 december 2022
    Prachtige plannen, ik ga heerlijk vanachter m'n tabje meegenieten van jullie avonturen. Heel veel plezier alvast. Groetjes van ons.
  29. Wendy:
    11 december 2022
    Veel plezier ! Weer mooie herinneringen maken samen!
  30. Marion Schilders:
    12 december 2022
    Veel plezier, maak er een onvergetelijke reis van!
  31. Merel:
    12 december 2022
    Heel veel reisplezier samen & genieten van al het moois!
    Gr. Merel, Stijn, Thomas, Jasmijn en Roos
  32. Anja:
    12 december 2022
    Dat klinkt als een heerlijk avontuur. Geniet ervan samen!
    Liefs,
    Anja
  33. Rob en Patricia:
    12 december 2022
    Goeie reis en maak er een mooi avontuur van !
    Groetjes van Rob, Patricia, Lette en Jorn
  34. Marit Goosen:
    12 december 2022
    Oh wat fantastisch Dion dat jullie weer op reis gaan. Geniet met een Grote G met z'n viertjes en leuk om jullie weer te volgen. Groetjes Marit
  35. Marie-Cecile Eijsermans:
    13 december 2022
    O, wat tof! Ik ben heel benieuwd wat jullie nu weer allemaal gaan beleven. Wat leuk dat ik jullie weer mag volgen. Heel veel plezier en mooie momenten gewenst!
  36. Hanneke:
    14 december 2022
    Dank voor de leuke uitnodiging! Geniet graag op de achtergrond mee. Goede reis