Vlucht weer geannuleerd......onderdak gezocht!

24 maart 2020 - Anglesea, Australië

We waren er al een beetje bang voor, hopen doe je altijd, maar ook onze geboekte vlucht van zaterdag naar London is geannuleerd. Gigantisch balen natuurlijk. Kennelijk heeft ook Hongkong de grenzen dichtgegooid, toch in elk geval voor ons....grrrr!

Inmiddels hebben we ons natuurlijk al ingeschreven op de hulpsite van het ministerie en de reisorganisaties en wachten we op een telefoontje van een van de alarmcentrales. Het is fijn te lezen dat ze zich in elk geval gaan inspannen om gestrande reizigers terug te halen, maar het is alleen heel erg de vraag op wat voor termijn dat gaat gebeuren. En vraag 2 is dan; wanneer zijn wij eventueel aan de beurt.

We hadden al besloten niet zelf meer te gaan boeken omdat de tijden zo onzeker zijn en het ons eerlijk gezegd al geld genoeg heeft gekost.  Maar anderen hebben het ook al voor ons besloten, want er is gewoon niks meer te krijgen. De verzekering dekt niets en elke omboeking  en elk nieuw ticket tikt weer aan. Het is vervolgens nog maar de vraag wat we daar van terug gaan zien. We hebben inmiddels wel genoeg refund-vouchers van luchtvaartmaatschappijen om hier het land rond te vliegen.

Het is dus erg onzeker of we nog wel op korte termijn naar huis kunnen vliegen. Dus moeten we schakelen naar een plan B. Het zoeken van een goede plek om de komende tijd te verblijven.

Dus....ken je iemand in de (zeer) ruime omgeving van Melbourne of weet je een betaalbaar huis/cottage/appartement  waar we de komende weken/maanden (?) zouden kunnen verblijven, laat het dan ons weten. Natuurlijk hebben we ook zelf al wel wat rondgekeken, maar via officiële kanalen gaat dat in de papieren lopen. En de vraag is uiteindelijk ook voor hoe lang het is natuurlijk. Verblijf buiten de staat Victoria sluiten we niet meteen uit, maar het zou zomaar kunnen dat we zelfs andere staten niet meer in mogen. Het leven hier wordt ook per dag minder gezellig, aangezien zelfs stranden gesloten gaan worden en samen boodschappen doen er al niet meer bij is.

Kortom, we kunnen wel wat hulp en wa goede tips gebruiken. Let us know! Thanks!

DSC05733

1. Louise:
    24 maart 2020
    Balen😠 . Het ministerie is van plan alle reizigers terug te halen. Ik hoop dat dat gaat lukken. Sterkte en blijf gezond.
  2. Jacqueline en Hein:
    24 maart 2020
    Naar verwachting van Buitenlandse Zaken gaan de eerste vliegtuigen binnen enkele dagen! Dat zal sneller gaan voor plekken waar veel Nederlanders zitten! Australië lijkt mij zo’n plek! We leven sterk met jullie mee en het komt zeker 😊 goed!!!
  3. Youri:
    24 maart 2020
    Check ff de app Airbnb mss kan je daar nog iets vinden. Heb ff snel gekeken voor je en vind bv deze https://abnb.me/BcwVN1WU64
  4. Ruud van der Leeuw:
    24 maart 2020
    Ik leef met jullie mee en bovenal, blijf gezond
  5. GUUS van SLUIJSVELD:
    24 maart 2020
    Veel sterkte en wijsheid in deze moeilijke tijden. Zorg in ieder geval ervoor dat jullie gezond blijven. Hoop met jullie op een veilige en snelle thuis reis.
  6. Linda Peters:
    24 maart 2020
    Wat een klote situatie! Ik heb jullie bericht gedeeld en zag dat meerdere mensen dit deden. Hoop zo dat jullie snel onderdak hebben. Sterkte daar en veel liefs van ons.
  7. Hans en Wil van der Leeuw:
    24 maart 2020
    Positief bericht is dat kabinet, verzekeraars en de reisbranche er een 'unieke operatie' van maken, er 10 miljoen beschikbaar is en gezien hun super motivatie om er alles aan doen jullie terug te halen weet je dat het thuisland op grote schaal inzet om jullie zsm in Esbeek te laten terugkeren.
  8. Gerlinda Moesbergen:
    24 maart 2020
    Ik heb jullie oproep doorgezet aan vrienden die wonen in Brisbane maar familie hebben in Melbourne.
  9. Gerlinda Moesbergen:
    24 maart 2020
    The Dutch family surely won't be left homeless in Melbourne, I will ring a few people tomorrow but would suspect they are already sorted out.

Dit kreeg ik direct als antwoord, zodra ik meer hoor kom ik erop terug. Misschien kan je me toevoegen aan WhatApp (+31651913936).
  10. Angela Kat:
    24 maart 2020
    Hey, gezond blijven jullie en maar even afwachten wanneer minister Blok jullie met t vliegtuig komt halen. Ik hoop snel en duim me suf voor jullie! 🍀🍀🍀🙏🏼😘
  11. Gerlinda Moesbergen:
    24 maart 2020
    So sorry to hear that I will ask around for you tommorow = reactie van ander contact in OZ.
    Daarnaast bericht gestuurd met jullie oproep naar ABC Melbourne, Dutchies in Melbourne FB-groep en en radiozender. Allemaal via FB...
    Hoop dat er wat uit gaat komen...
  12. Marie-Cecile Eijsermans:
    24 maart 2020
    Lieve Sterre en de rest van de familie.
    Wat een vreselijke pech voor jullie! Ik ben heel hard aan het duimen voor jullie.
    Je hebt van ons al drie weken geen berichtjes gehad. Dat komt omdat ik 3 weken geleden erg verkouden was en daardoor niet mocht werken. Vorige week gingen de scholen dicht en nu zitten we al in de tweede week van geen school. Alle kinderen moeten thuis blijven en krijgen van hun eigen school werk. We hebben elkaar dus ook al een paar weken niet gezien. Erg rare situatie!
    Ik hoop dat jullie nog meer lieve mensen tegen komen die jullie helpen en dat jullie snel naar huis kunnen.
  13. Syl:
  14. José:
    24 maart 2020
    Wat een toestand zeg, we wensen jullie natuurlijk sterkte en hopen dat er snel een retourvlucht is voor jullie.
  15. Danny Omar:
    Sterkte daar!!! Wat een tegenslagen...😔🙏🙏🙏☀️☀️☀️👊
  16. Lana:
    24 maart 2020
    Niet fijn deze onzekerheid. Pas goed op jullie zelf! Wij duimen mee.
  17. Nancy:
    24 maart 2020
    Hallo, mijn schoonzus zit vast in new Zeeland. Is naar een lokale supermarkt gelopen, en daar gewoon wat mensen aangesproken . En nu heeft ze voor de komende week een verblijf aangeboden gekregen. Dus misschien gewoon eens navragen in de winkels. Veel succes
  18. Lisa Bierman:
    Hi familie,

Ik woon in de buurt van Melbourne. Als jullie nog wat zoeken bel me. 0423461165

Groetjes Lisa
  19. Carole overmaat:
    24 maart 2020
    Op mijn facebook reageerd iemand dat ze een appartement heeft! Jeanette in Australië. Heet ze . Groetjes Carole overmaat ....Ja, ik heb een leegstaand volledig gemeubileerd airbnb appartement in Melbourne. Jullie kunnen daar voor een paar dagen of zolang als nodig tegen kostprijs in. Stuur even een PM, want ik zie zo snel geen naam om te taggen.
  20. Martina Sonneveld:
    25 maart 2020
    Hallo familie wij hebben een cottage in de country by Mansfield. And he belangstelling hebt bel ons op 0413771941. Sterkte en groetjes Martina
  21. Yvonne:
    25 maart 2020
    Wij hebben vanaf vrijdag een 2 slaapkamer cottage vrij in de Macedon Ranges, 30 minuten van het vliegveld, zo lang als nodig is voor een kleine vergoeding. Bel ff als je interesse hebt. 0477975774
  22. Sacha:
    25 maart 2020
    Als je nog in Anglesea bent als je dit leest stuur me even een e-mail dan.
    Sacha
  23. H. van den Abeelen:
    25 maart 2020
    We zitten in hetzelfde schuitje in Brisbane. Terugvlucht geannuleerd door Cathay Pacific omdat er via Hong Kong niet meer op Nederland gevlogen mocht worden. Daarna meteen gekeken om via Abu Dhabi met Etihad te vliegen. Die had inmiddels hun prijzen verdrievoudigd. Toch maar geboekt voor € 3200- (voor 2 personen Economy), echter een paar uur later werd de vlucht alsnog geannuleerd. Stond op creditcard nog als ‘gereserveerd’ maar een dag later is het bedrag alsnog afgeschreven door dat stelletje criminelen. Aangemeld op site ‘bijzondere bijstand buitenland’ en hopen dat we gauw wat duidelijkheid krijgen. Zitten nu nog t/m 30 maart in een hotel. Daarna zullen we iets moeten gaan zoeken bij Airbnb voor langere tijd. Het geeft spanning omdat je niet weet hoelang we de financiële middelen om dit vol te kunnen houden.
  24. Annemarie:
    25 maart 2020
    Wauw jeetje, jullie maken wel echt alles mee! Maar top dat jullie zoveel hulp krijgen en zo positief blijven!!! Echte kanjers💪🏼!!!😘
  25. Devon:
    26 maart 2020
    Hey! Ik ben bevriend met Caroline & Ymke Verhoeven en zag jullie oproep op FB. Een vriendin van mijn collega heeft een vakantiehuis in Mornington (1u van Melbs) wat misschien vrij is! Kun je mij een email sturen op [email protected], dan kan ik je haar email geven! Ze spreekt Nederlands dus dat is helemaal handig! X
  26. Devon:
    26 maart 2020
    Hee, hebben jullie mn vorige berichtje gezien? Ik heb reactie van de eigenaresse (ook Nederlands) en ze gaat checken met de agent. Kunnen jullie me een email sturen zodat ik jullie in contact kan brengen?