Een gewone schoolweek met een prachtige afsluiter bij de Bay of Fires

23 februari 2020 - Launceston, Australië

Zoals eigenlijk elke dag begonnen de meiden ook deze week weer met frisse zin op school. Het bus ritueel is inmiddels een gewone, dagelijkse routine en we merken gewoon dat ze het erg fijn hebben op de Lilydale District School. Gelukkig horen we met regelmaat dat het genoegen geheel wederzijds is, dus dat maakt het allemaal nog wel wat relaxter. Maar wat ze allemaal niet aan eten mee nemen tegenwoordig.....pfffff. Het lijkt wel of we twee bouwvakkers op pad sturen. Gelukkig zijn het allemaal wel gezonde dingen zoals fruit, worteltjes, komkommer en natuurlijk de boterhammetjes. In tegenstelling tot wat onze kinderen te eten krijgen, valt er op het gebied van voeding hier opvoedkundig nog heel veel te doen. Heel veel kinderen krijgen snoep en chips mee naar school alsof het broodnodige vitaminen bevat. En als je kijkt wat er voor de kinderen in de kantine aan eten te krijgen is, schrik je helemaal. Dat gaat van donuts tot cheesecake tot ijsjes. Genoeg ouders die dagelijks de lunch voor hun kroost hier bestellen. De juf van Sterre zei tegen ons dat ze met groot genoegen elke dag ziet wat wij ze meegeven voor de lunch en pauzemomenten.

DSC04067

Behalve met school hebben we ons deze week bezig gehouden wandelen, zwemmen, het strand en niet te vergeten vliegeren! Carmen en ik kozen er begin van de week voor het even een dagjes iets rustiger te doen met wandelen om mijn gestel een beetje te sparen. Dus dezen we een wandeling rondom ons huisje, waarvan we gelezen en gehoord hadden dat het een leuk stukkie was om met kinderen te doen ; Mount Direction. Achteraf denken we dat deze recensies geschreven zijn door topsportende mensen met ultra fitte kids, want wij vonden het een pittig klimmetje! Alles bij elkaar een route van bijna tien kilometer en ik had het aardig gehad. Maar wel weer erg mooi. Ook deze week weer een paar uur op de mountainbike gefietst, waarbij ik bijna over een slang reed. Dat was effe schrikken, maar ik denk dat hij misschien nog meer schrok dan ik.

4536016-s.jpg?1582424833

Een prachtige mooie wandeling deden we later in de week, namelijk in het Ben Lomond NP, op ruim een uur rijden van ons huisje. Werkelijk een prachtig natuurgebied en een super leuke hike over de rotsen de berg omhoog. Op de terugweg moesten we nog stevig doorstappen, want we hadden ons weer eens wat rijk gerekend in de tijd. Uiteindelijk moeten we elke dag wel op tijd weer terug als de meiden van school komen.

DSC04109DSC04107DSC04085DSC04100DSC04073DSC04114

We zijn ook samen verse aardbeien, blauwe bessen en frambozen gaan plukken. Er zijn hier vrij veel plakken waar je dit zelf mag doen, maar uiteraard moet je de geplukte vruchten wel netjes afrekenen achteraf. Enne.....no eating when picking! Oeps, dat is misschien niet helemaal gelukt.

DSC04173DSC04192DSC04179

Het hoogtepunt van onze week was toch zeker zaterdag, toen we naar de Bay of Fires aan de Oostkust zijn gereden. Het was de rit van bijna 2,5 uur meer dan waard, want het is een meer dan prachtige kuststrook. Een parelwit strand, helblauwe zee en oranje gekleurde rotsen. Dat laatste is mogelijk een van de redenen waarom het de naam Bay of Fires heet, maar meer waarschijnlijk heeft het te maken met de vuren van de Aboriginals die de Engelse ontdekkers van het gebied zagen branden toen ze de kust naderden. Een heerlijke dag, waar we ook de nieuwe vliegers van onze dames goed hebben kunnen testen. De Spiderman-vlieger van Sterre wilde niet zo goed vliegen, maar gelukkig troffen we een zeer ervaren vliegerbouwer die met een handigheid Spiderman hoog de lucht in kreeg. Een ook de zeemeermin van Luna vond het heerlijk in de lucht...

DSC04357DSC042514536013-s.jpg?15824241014535998-s.jpg?15824241724536004-s.jpg?15824241274535997-s.jpg?15824242034536014-s.jpg?15824240904535996-s.jpg?15824242184535995-s.jpg?15824242324536013-s.jpg?15824241014536044-s.jpg?1582425267

Natuurlijk thuis ook lekker gespeeld en spelletjes gedaan en dan is samen met de huishoudelijke beslommeringen de week weer zo gevuld. Tijdens een van de spelletjes had Luna de uitspraak van de week. We deden blindenmannetje en Luna was papa aan het sturen. Op de vraag van de geblindeerde papa waar ik heen moest, was het antwoord: "Gewoon, dié kant op Tinus!" Vandaag nog een keer naar de paardenrace en morgen weer naar school. Op naar een volgende, fijne week op Tasmanië waarin de dames een presentatie over hun leven in Esbeek gaan geven en niet te vergeten.....Sterre jarig is!

DSC04130DSC04121

1. Carlijn Wout Stan Jasper:
    23 februari 2020
    Hey, na avondje carnavallen, weer leuk verhaaltje bijlezen. Klinkt goed daar! En mooie foto's! Geniet ervan!
  2. Louise:
    23 februari 2020
    Piep in de oren en zere voeten van het springen, dan deze mooie serene foto’s.
    Leuk om te volgen .
  3. Xaveer:
    23 februari 2020
    Goed bezig Dion en familie!
    Geniet ervan met volle teugen!

Groet,
    Xaveer
  4. Wilma Jansen:
    23 februari 2020
    Terwijl dochterlief carnaval viert in jullie dorp lig ik met mijn kleine meid te ronken, net het verhaal gelezen van Milo wat ze van jullie heeft gekregen.
    Heerlijk jullie leventje daar, kan geen carnaval of wat ook aan tippen, geniet nog lekker van al het moois!! X
  5. Hans en Wil van der Leeuw:
    23 februari 2020
    Onlangs was in de tv serie 'Seven Worlds, one Planet', Australië aan de beurt. Schitterend om een uur lang dit oudste continent te bewonderen. Die natuur...onvoorstelbaar...zo prachtig...indrukwekkend....maar ook soms zo bizar en verlaten. En jullie zien en (be)leven daar in het echt! Goh...
  6. Sabine:
    26 februari 2020
    wat hebben jullie het prima voor mekaar daar en al veel gezien en beleefd!!
    gefeliciteerd voor en met Sterre, fijne verjaardag !!
  7. Marco:
    27 februari 2020
    Blijven mooie verhalen en fijn om te horen dat jullie het zo goed naar je zin hebben.
    Veel plezier met het maken van mooie herinneringen.

Groetjes Marco