De week dat Sterre jarig was....

29 februari 2020 - Dandenong, Australië

De belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen week was natuurlijk de verjaardag van Sterre op 27 februari. Onze grote kleine meid is alweer 8 jaar geworden. Wat vliegt de tijd. We hadden het woensdag al een klein beetje gevierd op een extra vrije dag, samen met de familie van Luna's juf en donderdag op school en met ons gezin.

Natuurlijk hadden we gezorgd voor kadootjes en slingers, want je verjaardag is overal een speciale dag. Traditiegetrouw hebben we de jarige job wakker gezongen en op bed verwend met de eerste paar kadootjes. Eenmaal gepoetst en gewassen, was het tijd voor de andere pakjes. De Spiderman vlieger die ze voor haar verjaardag had gekregen, had ze al eerder op het strand in gebruik genomen. Ze was erg blij met haar nieuwe Freek Vonk T-shirt, Adidas pet, Spiderman pyama en de rest van de verwennerij. Ook erg leuk dat opa Gerrit met ome Mark, oma Fanny en opa Leo, tante Tamara, Maud, Gwen en zus Tessa 's-morgens al belden.  Wat een fijne  kleine wereld is dan toch ineens. Op school trakteerde Sterre zelfgemaakte Oreo spinnen die erg in de smaak vielen. Na de school zijn we samen naar een indoor trampolinepark gegaan, waar de dames.....alle drie........zich anderhalf uur konden uitleven. Taartje mee voor tussendoor, een heerlijke middag gehad.

DSC04584DSC04581DSC04578DSC04582DSC04575DSC04464DSC04463DSC046794544279-s.jpg?1582975759DSC04639

Ook op donderdag hadden de meiden een zgn assembly. Het komt er eigenlijk op neer dat de klassen, maandelijks bij elkaar komen in de aula en er dan wordt stil gestaan bij belangrijke momenten en prestaties van leerlingen. Een mooi principe waar  de leerlingen centraal staan. Sterre was helemaal trots, want de juf had haar gevraagd om dit zgn aasembly, samen met twee medeleerlingen, te presenteren. Dat deed ze super. Ook elke maand worden per klas maximaal 4 certificaten uitgereikt aan leerlingen die zich hebben onderscheiden in respectvol gedrag jegens medeleerlingen, leerkrachten en de spullen op school. Allebei onze meiden waren uitgekozen en dat is natuurlijk een geweldig compliment.  #Trots!

DSC04611DSC04616DSC04599DSC046184544274-s.jpg?1582975780DSC04796DSC04627DSC04797

Op woensdag hadden de meiden een extra vrije dag, want het was Launceston Cup Day. De kids krijgen hier dus een vrije dag als de belangrijkste paardenraces van het jaar in de stad wordt verreden. Dat is kennelijk ook zo in alle andere grote steden zoals in Hobart en zelfs in Melbourne. Paardenraces is hier echt big business. Maar wij kregen juf Janina van Luna met haar gezin op bezoek. We hebben zelfs een Australie vs Nederland battle gehouden met een aantal spelletjes. En natuurlijk won Nederland.......met een klein beetje vals spelende Sterre, dat moet gezegd worden....haha. Leuk is ook dat juf Janina in juli een rondreis met man en kids door Europa gaat maken en ze met een beetje geluk een nachtje bij ons komen logeren.

4544264-s.jpg?1582975822DSC045244544262-s.jpg?1582975840DSC04513DSC04506

Allebei de meiden hebben deze week een presentatie gehouden in hun klas over hun leventje in Nederland. Ze hebben verteld over ons huis, de school in Esbeek en hun hobby's. In beide klassen hadden ze de volle aandacht, maar vooral de kinderen  in Sterre's hadden veel vragen en vonden vooral de foto's van Sterre op haar judoclub en haar streetdancefilmpje erg interessant.

DSC04802DSC04425DSC044274544282-s.jpg?1582976674DSC044314544252-s.jpg?15829758774544248-s.jpg?1582975896DSC04447DSC04443DSC04442DSC04456

Op dinsdag waren Carmen en ik weer een keer naar Low Head gereden voor een stevige strandwandeling. Ook in Low ik Head is het pinguïn reservaat, waar we al eerder pinguïns hadden gezien. En ook nu, midden op de dag, spotten we er eentje verscholen tussen een paar rotsen. Reden genoeg voor Carmen om die avond met Sterre terug te gaan om te kijken of er nog meer te zien waren. Uiteindelijk had Sterre de laatste keer weinig kunnen genieten van de pinguintour omdat ze toen zo ziek was. Het was dan ook extra fijn dat ze samen met Carmen nog een stuk of tien pinguïns heeft gezien, waar ze met volle teugen van genoten heeft.

DSC04480DSC04495DSC04488\DSC04471

En gisteren na school zijn we naar de hoofdstad van Tasmanië, Hobart, gereden voor een weekendje weg. Vandaag zijn we naar de Salamanca markt geweest, de grootste markt van het eiland met meer dan 300 kramen. Erg leuk en erg druk. Zeker op de zaterdagen dat er een cruiseschip in de haven ligt aangemeerd, zoals vandaag het geval was. Maar het was goed te doen en er hing een fijne sfeer. Daarna nog wat gewinkeld en tenslotte een diner-picknick gehouden in de Koniklijke Botanische Tuinen van Hobart. Een fijne relaxte dag na een mooie week. Maar morgen weer lekker de natuur in. We gaan wandelen in het Mount Field NP, met de  mooiste watervallen van Tasmanië.

DSC04811DSC04815

1. GUUS van SLUIJSVELD:
    Gefeliciteerd!!!
  2. Vera:
    29 februari 2020
    Wat een super meiden zijn die twee van jullie ook he! Nog van harte gefeliciteerd lieve Sterre!! Dikke kus!
  3. Marco:
    29 februari 2020
    Gefeliciteerd met Sterre 🎉🥳.
  4. Wilma Jansen:
    29 februari 2020
    Mooi verhaal weer, leuk de schoolverhalen, ook fijn lijkt me om het gewone leven daar te ervaren, tot wanneer blijven jullie?
    Heel fijne tijd weer verder!!!
  5. Linda de Kruif:
    1 maart 2020
    Allereerst van harte gefeliciteerd Sterre met je 8ste verjaardag. Wat hebben jullie er afgelopen week weer een mooie week van gemaakt. En wat fijn dat jullie beiden zo'n mooie certificaat hebben gekregen, dik verdiend.
    Dit is voor mij geen verrassing! Ik ben zo blij dat jullie het zo fijn hebben op school en al weer zoveel vriendjes en vriendinnetjes erbij hebben. En wat een prachtige natuur, ben wel een beetje jaloers als ik al die verhalen hoor van paardenrace, pinquins kijken, watervallen, naar zo'n grote markt-> lijkt wel vakantie! Geniet er maar lekker van, jullie verdienen het. En ik geniet lekker mee van alle mooie verhalen. Dag lieverds, tot gauw!
    Bel je nog een keer naar school Luna? Maandag starten we weer met de verjaardag van Max! xx juf Linda
  6. Carlijn Wout Stan Jasper:
    1 maart 2020
    wat een leuk verhaal weer! Staat Stan daar met Sterre op de foto van het judo'en? Hier alles prima, de carnaval weer goed doorgekomen. Zag dat jullie huis ook in carnavalssferen was;)
    En morgen begint hier de school weer... Geniet ervan daar!
  7. Luna:
    1 maart 2020
    Goed gezien! Da's inderdaad Stan!
  8. Laura:
    2 maart 2020
    Lieve Sterre,
    als eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat ben je verwent! Wat knap dat jullie zo goed jullie best doen op school en er zelfs een certificaat voor hebben gekregen! Wij zijn trots op jullie!
    Bedankt voor het leuke filmpje Sterre!
    Wij hebben flink carnaval gevierd en zitten nu weer in de klas.
    We vinden het leuk om jullie verhalen te blijven volgen!
    Heel veel groetjes van de kinderen uit de klas en de juffen natuurlijk!
    Nog veel plezier daar ;)
  9. Marie-Cecile Eijsermans:
    3 maart 2020
    Hoi Sterre en de rest,
    Wat leuk dat we de filmpjes kregen. Het was leuk om te zien wat je allemaal gedaan hebt.
    Fijn dat je de pinguïns toch nog kon zien.
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad, Benjamin heeft ook een fijne verjaardag gehad.
    Wij vinden het heel knap dat je een certificaat hebt gehad en nog knapper dat je presenteerde. GOED GEDAAN!
    Vonden de kinderen het leuk dat je een spreekbeurt deed over Esbeek? Wij denken van wel.
    Nog hele fijne dagen en tot de volgende keer.
    Groetjes van Lola, Bente, Luuk, Koen, Benjamin, Juul en Marie-Cécile