Een fijne schooltijd met leuke uitstapjes

15 maart 2020

We hebben jullie deze keer wat langer laten wachten op een verslagje. Maar ja, we hebben niet standaard de beschikking over een wifi verbinding en die hebben we wel nodig. Het waren twee leuke weken van school en uitjes.

Om met de school te beginnen; geen nieuws...haha. En zoals ik altijd geleerd heb, is geen nieuws goed nieuws! Dat klopt. De meiden hebben 't er prima! Luna kreeg als eerste Bumblebee mee naar huis. Een soort pluche verzorgknuffelhondje, dat elk kind om beurten meeneemt. De volgende dag doet het kind dan verslag van alle belevenissen met Bumblebee, zoals Bumblebee bij het eten, Bumblebee tv kijken, Bumblebee speelt mee enz. enz. In haar Esbeekse klas hebben ze met pop Gertje een zelfde soort concept. Buiten de knuffelhond " Bumblebee", hebben ze ook 2 echte schoolhonden. Deze mogen vrij op school spelen/lopen en komen zo ook vaak even het klaslokaal binnen snuffelen. En ook deze week zijn we weer, met succes, op zoek geweest naar pinguïns. Blijft leuk!

4559683-s.jpg?1584240457DSC04993

Wat uitjes betreft was het een heel aardige periode. Zo zijn we op een groot kermisfestival geweest, waar behalve attracties nog veel meer te doen was. Er waren een heleboel dans workshops, waar Carmen en de meiden actief aan meededen. Vooral de Afrikaanse Percussion Dance workshop was erg leuk. Zelfs ik heb nog even mee staan swingen. Maar er waren ook straatartiesten (papa mocht meehelpen), schminken en een knutseltent waar de kids hun eigen, kartonnen ridderoutfit mochten maken. Er was ook veel sport te zien zoals wedstrijden waterski en wakeboarden, 3x3 basketball en skateboarden. Kortom, we hebben ons daar prima vermaakt.

DSC050434559651-s.jpg?15842391954559649-s.jpg?15842392304559650-s.jpg?15842392114559652-s.jpg?1584239178DSC05156DSC05149

Toen het buitenkansje op een mooie dag voorbij kwam om nog een keer met dolfijnen en zeeleeuwen te kunnen zwemmen, konden we die verleiding natuurljjk niet weerstaan. Dus werden we weer eens in wetsuits gehesen en lieten we ons uit de boot in het behoorlijk frisse zeewater zakken. Maar het was opnieuw een prachtige ervaring. Helaas waren de dolfijnen wat afstandelijk deze keer, maar de inwoners van de zeeleeuwenkolonie begroeten ons van harte. We konden heel dichtbij ze komen en ze dartelden lekker om ons heen. Oh ja, zeker niet vergeten te vermelden dat er opeens ook een flinke Stingray onder ons door zwom. Magnefiek!

DSC05179DSC05214100_0329100_0346100_0370100_0377DSC05226100_0327

Laten we ook ons kayak uitje niet vergeten. We hoopten namelijk tijdens een tochtje over zee door het dolfijnengebied dat er een paar over onze boten zouden gaan springen....Je mag toch dromen hebben!? Helaas geen dolfijn gezien, maar wel een heerlijke middag gehad. Ook nog lekker gesnorkeld overigens.

100_0380DSC05238100_0385
Onze kleine prinses Luna vond één dagje wetsuit en fysieke activiteit voorlopig wel weer voldoende, dus die was niet meer te motiveren voor een lesje golfsurfen. Mama en Sterre waren dat zeker wel en papa.....tja....iemand moet de foto's maken 😉. En ook voor golfsurfen lijkt Sterre in de wieg te zijn gelegd. Alsof het geen moeite kostte stond ze stabiel als een betonnen pijler op haar board in de branding. Knap hoor! Maar bovenal, ze hadden een leuke tijd. Nu wil ze 'op'  surfen, dus we overwegen nu dan maar naar Scheveningen te verhuizen.....whaaa!!4559667-s.jpg?1584239139DSC05333DSC05334DSC05314DSC05323DSC05352DSC05331

Tenslotte werden we ook nog getrakteerd op meerdere Koala,'s in het wild, waarvan er maar liefst drie samen in een grote, dikke eucalyptusboom zaten. Normaal zitten ze een stuk hoger, maar deze zaten goed in het zicht. Sterker nog, eentje zagen we vanaf de grond de boom inklimmen. Super! Alleen waren de andere twee boombewoners, een mannetje en een vrouwtje daar minder blij mee en dat ontaardde in een stevige strijd tussen de mannen. Het ging er flink op en de indringer werd terug gedrongen naar het uiterste takje van de boom. Gelukkig wist hij zich nog vast te houden. Een mooi schouwspel dat we niet snel nog eens zullen zien.

4559672-s.jpg?15842390684559673-s.jpg?1584239111DSC05423

Wat is er dan verder nog te zeggen. We lezen over de Corona ellende in Nederland en heel veel andere delen van de wereld. Ook Australie ontkomt er niet aan, maar toch lijkt het minder het dagelijks leven te beinvloeden. Althans daar waar wij zijn. We maken ons natuurlijk wel wat zorgen over onze trip naar Sri Lanka die we nog gaan maken na onze tijd hier. Voorlopig nog geen problemen, maar de mondiale ontwikkelingen stemmen niet heel positief. We duimen onze vingerafdrukken er af....... Tot later!

1. Carlijn Wout Stan Jasper:
    15 maart 2020
    Wat een leuk verhaal weer! Leuke belevenissen maken jullie mee. Hier is het bizar, alles wordt afgelast of gesloten, echt heel vreemde situatie. Hopelijk hebben jullie daar er weinig last van. Groetjes uit esbeek
  2. Wil:
    15 maart 2020
    Ik heb weer genoten van jullie belevenissen en de mooie foto's... Hartstikke mooi....ga zo door en tot het volgende relaas... Groeten uit Beek🤗👍😀
  3. Wilma Jansen:
    15 maart 2020
    Heerlijk jullie leventje, btw in esbeek kun je surfen, heeft sjoerd het geleerd maar geen golven daarvoor gaan ze dan naar zee.
    Geniet van alles en fijn dat we mee mogen liften!
  4. Els Hoogveld:
    Straks wordt
  5. Els Hoogveld:
    15 maart 2020
    Straks wordt het voor jullie echt afkicken! Sterre knap hoor hoe jij op de surfplank gaat staan. Wat een mooie foto van Luna met haar Bumblebee.
  6. Ruud van der Leeuw:
    15 maart 2020
    Wat een avontuur. Geniet er maar van de komende tijd. Toi, toi, toi.
  7. Wendy:
    15 maart 2020
    Heerlijk al die leuke dingen. Geniet er lekker van.. enne Sterre bij ons in de wijk kun je gewoon op surfles dus papa en mama kunnen ook hier komen wonen 😊
  8. Sabine:
    15 maart 2020
    leuk om jullie belevenissen zo mee te maken, het gaat jullie goed zo te zien.
    nog veel plezier en geniet ervan, groetjes Sabine
  9. Wouter K:
    17 maart 2020
    Weer een super story vanuit de andere kant van de wereld.
    Ga zo door zou ik zeggen......

Groetjes wouter
  10. Kinderen van groep 5-6:
    19 maart 2020
    Sterre, Luna, Carmen en Dion, wat hebben jullie daar een mooie tijd. En wat is het leuk om jullie belevenissen mee te kunnen volgen. Jammer Sterre, dat er in Esbeek geen golven zijn! 😜 Je hebt talent! En mooi dat je er zo van geniet. En die Afrikaanse dansen..ja, ik snap dat jullie dat geweldig vinden. Luna, wat bof je dat Bumblebee als eerste met jou mee mag!👍
    Hier is het maar een rare situatie: alle kinderen zijn thuis en de juffen zorgen ervoor dat ze thuis kunnen leren. We sturen thuiswerk per mail en we hebben met de bolderkar pakketjes voor het thuiswerk rondgebracht. Raar hoor! Maar iedereen doet hier super zijn best!
    Fijn dat het bij jullie alles nog gewoon z’n gangetje gaat. Geniet nog van een mooie tijd. En thuis-groetjes van ons allemaal uit Esbeek!😘