Dorstige mierenegel gered van uitdroging

3 januari 2020 - Manly, Australië

Wij troffen in Manly, bij Sydney, deze mierenegel, die rondliep en zich niets van ons aantrok. Vreemd, want normaal gesproken zou hij zich bij onraad oprollen. Het beestje bleek te vergaan van de dorst en vermoedelijk op zoek naar water. Het is hier al maanden kurkdroog en dat is een ramp voor deze dieren. Hij dronk al het water dat we hem aanboden direct op. Waarschijnlijk hebben we z'n leven gered…..mooi!

1. Laura:
    6 januari 2020
    Hoi Sterre,
    Wat leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken.
    We vinden de bosbranden wel een beetje spannend....
    Wat goed van jullie dat jullie de egel hebben gered. We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    P.s Hoe ver zijn de bosbranden van jullie vandaan?
    Lieve groetjes,
    Groep 5-6 en de juffen
  2. Luna:
    6 januari 2020
    Lieve allemaal

Dankjewel voor jullie bericht. De bosbranden zijn echt heel erg voor de mensen en dieren die hier wonen. Ik ben speciaal voor jullie en de plusklas één filmpje op aan t nemen. Daarin laat ik jullie ook zien wat wij meekrijgen van de branden. Papa en mama hebben een alarm app op hun telefoon als we te dicht bij de branden komen. Gisterenavond was er een brand dichterbij gekomen. Namelijk 14 kilometer. Dat hebben we goed in de gaten gehouden. Daarom konden we ook niet de wandelingen doen die we wilden doen. Maar nogmaals dat is voor de mensen en dieren die hier wonen veel erger. Dat vind ik wel verdrietig. Ik hoop dat we nog meer dieren kunnen redden.

Veel plezier op school en ik ben benieuwd wat mijn nieuwe plaats is.