Een hele lange reis...

1 januari 2020 - Hornsby, Australië

En toen was de dag van vertrek dan eindelijk aangebroken. Na een gezellige kerst (afscheid nemen, borreltjes hier en Australische biertjes daar drinken, super leuke en lieve berichtjes, kaartjes, tekeningen, boekjes en cadeautjes mogen ontvangen ) het nodige poets- en inpakwerk en, niet te vergeten, een bezoekje aan de show van Sterre's idool Freek Vonk, op weg voor ons grote avontuur Down Under. Uiteraard werden we weer vakkundig en veilig naar Schiphol gebracht door onze eigen privéchauffeur Wil.

Australia...here we come!

Vlotjes door de controles, een beetje rondkijken in de winkeltjes (effe lekkere parfum spuiten natuurlijk 😉) en een klein hapje eten.

Het eerste deel van de reis ging naar Frankfurt. En vluchtje van nog geen uur. Luna heeft haar babypop Roos natuurlijk meegenomen en hoe leuk dat de steward spontaan speciaal voor Roos een baby gordeltje kwam aanmeten.

Roos krijgt ook een gordel om

Die snapte de waarde van deze poppenbaby! Na een korte transfer door naar New Delhi, een vlucht van bijna 7 uur. Voorlopige toppunt voor de meiden is dat ze bij de douane hun eigen paspoorten mochten stempelen. Danke schön!

Eigen paspoort stempelen

En toen gas erop naar India.....dachten we 😬. Iedereen gesettled in zijn economy class Air India zetel, maar we bleven een flinke tijd extra aan de grond, omdat er nog ff een storinkje gechecked moest worden. Vervelend, maar safety first! Maar dan toch met een dik uur vertraging onderweg naar de volgende tussenstop. Gelukkig geen druk op ons schema door een ruime transfertijd.

Tja...en dan ontdek je in Delhi dat je op de 12 uur durende vlucht naar Sydney verspreid over het vliegtuig bent ingedeeld. Lekker handig met twee koters. Kost 't zo weer een uurtje om een en ander te regelen bij een mevrouw die kennelijk letterlijk álles alleen moest doen. En collega's, de telefoon en heel veel ander reizigers wilden óók allemaal iets van haar. Maar met haar hulp en die van een paar medepassagiers toch bij elkaar kunnen zitten. Het verliep voorspoedig en de meiden hebben het super goed gedaan, maar 12 uur op een vliegtuigstoel is gewoon heel erg lang.

Schone slaapster...

Wél hebben we samen op 't vliegveld in Delhi nog heel bescheiden papa's verjaardag gevierd. Ik kreeg mooie tekeningen, kadootjes en een geïmproviseerde appeltaart 😂 met kaarsjes....met net-alsof vlammetjes die ik net-alsof heb uitgeblazen. Maar jarig voelen deed ik me in elk geval een half uurtje. 't Zijn schatjes!

Lang zal ie leven....Kaarsjes uitblazen van de appeltaart

Gelukkig gingen we in Sydney super vlot door de douane en hadden we binnen een mum van tijd allebei een eigen Australische simkaart. Huurauto opgepikt en snel naar ons eerste logeeradres. Een Airbnb bij een ouder stel thuis. Erg gastvrij en alles mag. Na aankomst rond 11 uur even een tukkie gedaan om daarna, nét wakker genoeg, een boodschap te gaan doen. Inmiddels is de avond alweer halverwege en is het tijd de laatste vermoeidheid eruit te gaan slapen. Morgen en overmorgen Sydney ontdekken en daarna richting de Blue Mountains. Hopelijk blijven ons de bosbranden bespaard 🤞.... Het enige dat we er voorlopig van merken is dat er een grote grijze deken boven ons hangt.

Misty Sydney

Oh ja....natuurlijk wensen wij jullie allemaal een fantastisch 2020. Dat van ons is in elk geval goed begonnen!

1. Wilma Jansen:
    1 januari 2020
    Een mooi begin van het nieuwe jaar, jullie zijn er na een lange reis.
    Have fun!!
  2. Kim:
    🤘🏻 Stoere family!!
  3. Tammy en de rest:
    Happy 2020 !!!! Geniet van alles wat er op jullie pad komt ...... 😘
  4. Anja:
    1 januari 2020
    Wauw, Eerste avontuur is achter de rug. Veel plezier en Dion: van harte gefeliciteerd!! 😘
  5. Dolf Lisette van de Wouw:
    1 januari 2020
    Voor jullie ook een heel gelukkig nieuw jaar en heel veel plezier in 2020!!!!!
  6. Miriam:
    Ook voor jullie een gelukkig, avontuurlijk en vooral gezond 2020 🍾🥂💥
  7. Annemarie:
    1 januari 2020
    Allereerst de beste wensen voor 2020!
    En Dion van harte gefeliciteerd!!!
    Geniet van jullie avontuur! Echt zooo gaaf!!!😘
  8. Angelie prins:
    1 januari 2020
    Ook voor jullie een geweldig nieuwjaar met vele mooie avonturen!
  9. Yvonne Cransveld:
    1 januari 2020
    Super, wat een schatten van meiden om toch nog even je verjaardag te vieren! Fijn dat de reis goed is gegaan! Gefeliciteerd nog en een mooi nieuwjaar!
  10. Hans en Wil van der Leeuw:
    1 januari 2020
    Hoi krachtpatsers. Een wervelend begin van een avontuur vol verwachtingen.
    En..Dion...nog gefeliciteerd met het bezoek van Vader A..
  11. GUUS van SLUIJSVELD:
    1 januari 2020
    Geweldig om zo aan het nieuwe jaar te kunnen beginnen.
    Een heel fijn verblijf toegewenst.
  12. Amelie:
    1 januari 2020
    Hoi sterre hoe gaat het? we zijn naar de Efteling geweest gisteren.ik hoop dat het leuk is in australie.
  13. Luna:
    1 januari 2020
    Hoi Amelie. Was het een mooie vuurwerkshow in de Efteling? En mocht je in alle attracties? Wij zijn net wakker en gaan dadelijk naar de stad. Doei. Groetjes, Sterre
  14. Karin van Bavel:
    1 januari 2020
    Happy New Year en een geweldig mooie tijd met z’n viertjes
  15. Wilma:
    1 januari 2020
    Ik heb nooit zo'n haast om een jaartje ouder te worden dat ik die richting in vlieg. Proficiat en voor dit jaar voor jullie een mooi, gelukkig maar vooral veilig 2020 geniet ervan schrijf mooie verhalen dan geniet ik met jullie mee.
    Gr. Wilma
  16. Angela Kat:
    1 januari 2020
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Sidney! Eindelijk weer bewegen na tig uur zitten!! 😁
  17. Elianne Castelijns:
    1 januari 2020
    Dion nog gefeliciteerd en op naar een mooie en veilige reis!!!
  18. Sonja Baarda:
    1 januari 2020
    Wow wat een mooi begin van het nieuwe jaar. Heel veel plezier met dit avontuur en nog van harte gefeliciteerd.
  19. Imca:
    1 januari 2020
    Mooi begin van het nieuwe jaar!! En wat een leuke reactie van die steward met de pop. Geniet er van en ik kijk uit naar jullie verhalen!
  20. Femke Tulfer:
    1 januari 2020
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Sidney.Veel plezier in Sidney en over een paar dagen bij Blue Mountains. Jullie ook de beste wensen voor 2020. Deze reis is al een goed begin. Gr. Femke
  21. Sabine:
    Wat een reis!! Ook voor jullie een geweldig 2020 met een fantastisch begin😍
  22. Aniek de jongh:
    1 januari 2020
    De beste wensen, het begint al goed en veel plezier😘
  23. Els:
    1 januari 2020
    Hi allemaal, geweldig te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Weet een onvergetelijk avontuur voor jullie allemaal. Zo cool. Een mooi begin van 2020. Liefs Els
  24. Kitty:
    1 januari 2020
    Gelukkig, jullie zijn goed aangekomen. Nu is het tijd om allemaal mooie nieuwe ervaringen op te doen en om te genieten van deze bijzondere tijd. Ik lees mee en zal op maandag zo nu en dan een verhaal voorlezen😉.
    Groetjes Kitty
  25. Luna:
    9 januari 2020
    Hoi Kitty

Ik heb Saskia al een keer gebeld toen we een koala zagen. Want.... weet je nog dat jij en saskia in de onesie' s van Saskia ( koala onesie's ) bij ons komen als we thuis zijn.....haha.

Heel veel groetjes aan alle kinderen.
    Groetjes Sterre
  26. Ad v Rijzewijk:
    1 januari 2020
    Goed aangekomen, lekker. Goed begin van 2020 en jullie reis. Dion gefeliciteerd. Nu gaan genieten.
  27. Christel:
    2 januari 2020
    Goed te lezen dat jullie goed en veilig aangekomen zijn. Voor jullie ook een gelukkig 2020! Dion nog van harte gefeliciteerd! Geniet van jullie prachtige reis!
  28. Jordi Cebrian:
    2 januari 2020
    Blij dat jullie veilig Down Under zijn. En nu het grote genieten! Het is jullie gegund. De beste wensen voor 2020!
  29. Imre Mutsaers Mutsaers:
    2 januari 2020
    Wat heerlijk als je nog zo op een vliegtuigstoel kunt slapen! En een briljant idee voor een appeltaart. Voor als je geen oven bij de hand hebt...
    Geniet van jullie reis, dan doen wij dat ook😊
  30. Lian Roberts:
    3 januari 2020
    Fijn dat jullie, na wat oponthoud😉, geland zijn Down Under....ga ervan genieten saampjes👍🏻🥰!!
  31. Ilse:
    3 januari 2020
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Dion nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Geniet van jullie mooie reis!
  32. Wouter K:
    Hallo Carmen, Dion en kids,

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen in Aussie land !!
    Nu maar hopen dat het meevalt met het vuur in de Blue Mountains

gr wouter
  33. Mereille:
    4 januari 2020
    Carmen,
    Lekker genieten samen met je gezin, super gaaf wat jullie doen.
    Groet Mereille