Het vertrek nadert met rasse schreden...

19 december 2019 - Hilvarenbeek, Nederland

Hoi allemaal,

Als eerste: wat super leuk dat jullie ons willen volgen tijdens ons avontuur naar de andere kant van de wereld. In een hele korte notendop reizen we van Amsterdam via Frankfurt en New Delhi naar Sydney, waar we op 1 januari 2020 om 07.00 uur lokale tijd aankomen. We reizen 10 uur vooruit in de tijd, dus jullie zitten dan waarschijnlijk nog aan de wijn, het bier, een frisje en de nodige versnaperingen te wachten tot het middernacht wordt. Happy new year! Vanuit Sydney reizen we in een week of drie in noordelijke richting om uiteindelijk vanuit Brisbane naar Tasmanië te vliegen. We hebben al het een en ander aan leuke activiteiten gepland staan, maar wat die zijn bewaren we voor het moment. Uiteindelijk, na zo'n twee maanden op Tasmanië, vliegen we door naar Sri Lanka voor een afsluitende rondreis. We gaan natuurlijk zoveel mogelijk van Tasmanië zien, maar een groot deel van de tijd verblijven we op een paardenranch in de plaats Lebrina en daar gaan onze meiden dan naar school.

De afgelopen weken en de komende dagen staan natuurlijk in het teken van voorbereiden. Maar organisatorisch is alles geregeld, dus de tickets zijn geboekt, de visa toegekend, de schoolpaperassen afgewerkt, de auto's gehuurd en de Airbnb's gereserveerd.  Wat we wel goed in de gaten houden is de ontwikkeling van de alles verwoestende branden ten noorden van Sydney. Vooralsnog lijkt het erop dat we er met onze geplande route mooi tussendoor slingeren en dat we er niet direct mee te maken gaan krijgen. Indirect ongetwijfeld wel, want logischerwijs beheerst het daar helaas voor veel mensen het dagelijks leven op dit moment.  Maar we hebben contact gehad met al onze logeeradressen en zijn daardoor redelijk gerust gesteld.

Voor onze twee meiden is het natuurlijk ook weer een groot avontuur. We hebben ze zo goed mogelijk voorbereid door ze bv. al vanaf het begin van het jaar elke week Engelse les te laten volgen. Daarin hebben ze echte flinke stappen gezet, met dank aan juf Vera. We denken dat ze in elk geval zoveel hebben geleerd dat ze zich straks op school enigszins verstaanbaar kunnen maken en redelijk kunnen volgen wat er gezegd wordt. Ze hebben er echt zin in. Vooral in het vliegen, zeggen ze.... Lekker 24 uur filmpjes kijken en op de tablet spelen! Mag thuis niet.....haha! Ze hebben allebei gisteren met hulp van Carmen een kopresentatie gegeven op school aan hun klasgenootjes waarin ze vertelden waar we naartoe gaan en wat we daar gaan doen.

En we gaan natuurlijk op Tasmanië op een paardenbedrijf werken, waar Carmen haar liefde voor het paardrijden weer kan gaan oppakken. Ze ziet daar erg naar uit. Waarschijnlijk zal het de eerste dagen wél de nodige spierpijn opleveren... En vandaag heeft Dion zich voorbereid op zijn verblijf en werkzaamheden op het agrarische bedrijf. Want poepscheppen, paarden borstelen, hoeven uitkrabben, zadels poetsen en afrastering herstellen kon ik al wel, maar tractor rijden had ik nog nooit gedaan. En dat zit waarschijnlijk wel in het pakket. Dus kreeg ik vandaag tractor les van Jeroen Oerlemans, een goede bekende uit het dorp. Hij stelde geheel vrijwillig zijn peperdure joekel van een John Deere tractor ter beschikking om mij mijn eerste boerenmeters te laten maken. Het was een leuke en gezellige eerste kennismaking en ik heb niet eens schade gereden. 't Is wel effe wennen met zo'n groot apparaat ;-)  maar het rijden op zich bleek niet bijster ingewikkeld. Ook nog een rondje op een loader gemaakt en ook die weer in één stuk terug op z'n plek gezet. Ik ben tevreden.

Komend weekend gaan de Sterre en Luna lekker bij opa en oma logeren zodat wij de handen vrij hebben om nog wat laatste klusjes te doen en ervoor te zorgen dat we het huis netjes achterlaten. Daarna op naar de kerst en voor we er erg in hebben is het maandag 30 december; de dag van vertrek!

Tot de volgende....

presentatie Australie Sterre presentatie Australie LunaDion tractorDion loader

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ad v Rijzewijk:
    19 december 2019
    Na de nodige voorbereidingen is het eindelijk/bijna zover. Een mooi avontuur tegemoet. Nog gezellige dagen in Nederland, fijne Kerst, goed nieuwjaar, en veel plezier en avontuur de komende maanden. Ik blijf jullie volgen.
  2. Carlijn Wout Stan Jasper:
    19 december 2019
    Het begint nu echt te korten! Succes met de laatste voorbereidingen :). We zullen jullie belevenissen blijven volgen! Groetjes Wout, Carlijn, Stan, Jasper
  3. Wilma Jansen:
    19 december 2019
    Geniet nog van de kerst in ons vertrouwde landje en dan op naar jullie avontuur in het heerlijke Australië, g'day mate!!!
  4. José:
    20 december 2019
    Het lijkt weer een geweldig avontuur te worden, goeie reis!
  5. Miriam:
    20 december 2019
    Heel veel succes, maar vooral GENIET van jullie reis samen 🙋‍♀️
  6. Monique van den Langenberg-van Lieshout:
    20 december 2019
    Wij vinden het geweldig wat jullie gaan doen! Een hele fijne reis en geniet van de geweldige ervaringen die jullie gaan meemaken! Groetjes Patrick, Monique, Jens en Janne 🤗
  7. Angela Kat:
    20 december 2019
    Ik krijg gewoon zin om mee te gaan, Haha!😁 Klinkt super! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen. Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto’s/filmpjes. Die van t poepscheppen graag na etenstijd... 😊👋🏻👋🏻👋🏻
  8. Dianne:
    20 december 2019
    Leuk om jullie te mogen volgen! Geniet van jullie avontuur.
  9. Marie-Cecile Eijsermans:
    20 december 2019
    Wat fijn dat jullie zo ver zijn. Ik wens jullie hele fijne dagen nog in Nederland en een fantastische reis toe. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Voor nu nog veel succes met de laatste loodjes en tot de volgende!
  10. Hanneke:
    20 december 2019
    Geniet Avonturiers! Geniet ik af en toe online een beetje mee.
  11. Marion:
    20 december 2019
    Veel plezier en wat een indrukken straks weer te verwerken!
  12. Hans en Wil van der Leeuw:
    20 december 2019
    Hoi, mooi verhaal over al die voorbereidingen: klasse!! En zo te lezen gaat het soepeltjes zonder stress. Heel leuk dat behalve jullie(uiteraard)de kids zo enthousiast zijn. Lijkt mij wel spannend nu in jullie gezin. Op naar de 30e in goede gezondheid. 👍
  13. Aniek de jongh:
    21 december 2019
    Dat is een goed begin van 2020 geniet er van en heel veel plezier😘 ik ga jullie zeker volgen wat jullie allemaal voor leuke dingen mee gaanmaken
  14. Elianne Castelijns:
    21 december 2019
    Hoi hoi heel veel plezier en genieten!!! Carmen kijk wel of ze daar ook een paar goede spring paarden hebben? Een Emerald of ander leuk bloed. Geniet ervan en ik zie uit naar jullie verhalen.
  15. Yvonne Cransveld:
    29 december 2019
    Wat een ervaring voor jullie en voor jullie kinderen, alweer (na het avontuur in Afrika). Jullie zullen vast en zeker weer prachtige herinneringen gaan maken. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, fijn dat we kunnen meelezen! Geniet ervan en alvast een goede reis!
  16. Dolf Lisette van de Wouw:
    30 december 2019
    Een hele goede reis en heel veel plezier gewenst met jullie nieuwe avontuur. Geniet ervan!!!!
  17. Janine Janke:
    31 december 2019
    Heel fijn om jullie te kunnen volgen. We hopen dat de reis tot nu toe goed is verlopen.
    Dagen bomvol van very important moments!
    BIJ DEZE FIJNE VERJAARDAGSWENSEN EN GEFELICITEERD MET DION'S 50e VERJAARDAG (afhankelijk van de tijdzone is dat voor jullie potentieel nu al geweest). We gaan lig vandaag op jullie en op Dion in het bijzondere proosten.
    Heel fijne jaarwisseling en landen in jullie mooie avontuur gewenst.
    We genieten van hier een stukje mee.
    Liefs, Janine, Jasper, Amelie en Enya
  18. Brigitte:
    31 december 2019
    Een waanzinnige tijd toegewenst met elkaar, prachtige
    herinneringen voor het leven ! Dion, gefeliciteerd met je 50e verjaardag, gezellig vierend in het vliegtuig 🎉🎉