Ontmoeting met een python en indoor skydiving

16 januari 2020 - Lake Macdonald, Australië

Zo, we zijn weer een paar dagen verder en we hebben wel weer het een en ander te melden. Laten we beginnen met dat wat we al hadden aangekondigd. We hebben weer een paar stevige en zeker erg leuke wandelingen in de benen. We zaten midden in het Springbrook NP, waar verschillende soorten mooie vogels elke dag een paar keer op de rand van de veranda een praatje kwamen maken. Erg leuk voor de kids natuurlijk en we konden het uiteraard niet nalaten ze af en toe een stukje brood te geven. Waarom zouden ze toch blijven komen....haha!  Maar terug naar het wandelen. We zijn twee dagen op pad geweest en liepen enkele wandelingen van een paar kilometer die vaak naar of via prachtige watervallen gingen. Maar op de tweede wandeldag kregen we een super mooi kadootje aangeboden door moeder natuur. In eerste instantie zagen we onder aan een rots een knots van een python lekker liggen te zonnen.  En als ik knots zeg, dan bedoel ik knots! We schatten in een metertje of drie. Machtig mooi, maar het vroeg wat van het zoombereik van onze fotocamera om hem goed in beeld te krijgen. Maar dat lukte, wij blij! Nog geen 50 meter verder lag zijn iets kleinere broertje of zusje, nog steeds gauw een metertje of twee en een half,  echter op het gemakkelijk langs de kant van het wandelpad te chillen. WoW.....da’s dan best indrukwekkend, zo’n levende Gardena! Dus voorzichtig foto’s gemaakt en nog voorzichtiger langs hem af gelopen. Onze dag kon niet meer stuk!

4490612-s.jpg?1579177568Een serieus formaat pythonDe iets kleinere python...Is het geen plaatje....4490609-s.jpg?1579177696Vogeltje voeren is best spannend soms

Na een goede nachtrust trokken we vanuit Springbrook door naar Noosa, een tochtje van zo’n 250 km. Omdat alle voorspellingen aangaven dat het een regenachtige dag zou gaan worden, hadden we een leuke indoor activiteit in petto voor de meiden (en natuurlijk voor onszelf): Indoor Skydiving! Dus op naar Gold Coast, waar we hadden gereserveerd voor een nieuwe eerste-keer-in-mijn-leven activiteit. We kregen eerst een briefing en daarna een overal, bril  en de altijd charmante helm aangemeten. En toen waren wij aan de beurt. Gelukkig was er een aardige Australische mevrouw die wat foto’s met haar telefoon heeft gemaakt, want dat mochten we zelf niet, ook niet als je niet aan de beurt was. Het was echt superleuk om een keer gedaan te hebben. Luna vond het wel erg spannend, maar ook zij ging ervoor. Wat een kanjer. Sterre nam de helft van de beschikbare vliegbeurten voor haar rekening. Ze genoot zichtbaar met volle teugen.

Flying Lunaindoor skydive 9indoor skydive 15indoor skydive 3indoor skydive selfieIn Noosa, Pomona om precies te zijn, trokken we in bij de van oorsprong Belgische Rita en haar zoon Cedric. Schatten van mensen die op een plek wonen waar we met z’n allen in Nederland alleen maar van kunnen dromen. Een prachtig landhuis midden in de natuur, waarvan de hele benedenverdieping voor ons ter beschikking was. Misschien wel tot nu toe de mooist plek waar we gezeten hebben.

Gisteren hebben we een kano gehuurd en zijn we de Noosa River voor een deel afgevaren. Dit gebied heet de Noosa Everglades en is samen met de Everglades in Florida de enige plek op aarde waar dit ecosysteem te vinden is. Een prachtige gebied en een heerlijk dagje actief. Halverwege nog even lekker in de rivier gezwommen tussen de vissen. Leuk hoor. Door de aangewakkerde wind was de terugweg iets minder relaxed voor buitenboordmotoren Carmen en Dion, maar die hadden wel gelijk hun sport van de dag ook weer gehad. Op de terugweg zagen we nog een joekel van een mannetjeskangoeroe, die ook totaal niet onder indruk was van onze aanwezigheid. Vluchten leek hij geenszins van plan en je wilt er niet mee op de vuist, dus maar wijselijk wat afstand bewaard.

door de Noosa EvergladesPrachtig toch!?Effe pauzeJump!4490618-s.jpg?1579177498

Vandaag hebben we een paar uurtjes langs de kust gewandeld in het Noosa NP. Het weer was in de ochtend wat dreigend, maar gelukkig bleef het droog en konden de meiden zelfs nog lekker de zee in. Het is hier een walhalla voor surfers en dat was ook te zien. Er waren er veel bezig, de een wat meer gevorderd dan de ander. Onderweg hoog in een boom nog een Koala gespot, prachtig! Ze mogen van ons alleen best wat lager komen luilakken. Is een stuk praktischer... In de middag zijn we naar Noosa Heads gereden. Dit is een strandplaats waar veel rijkelui wonen of een vakantieoptrekje hebben. Richard Branson, de grote man van Virgin, heeft er zelfs een heel eiland! We hebben net als gisteren een bootje gehuurd, maar deze keer eentje met een echte buitenboordmotor. Daarmee hebben we lekker twee uurtjes rondgetoerd en vanaf de boot heerlijk ongegeneerd bij de kapitale villa’s van diezelfde rijkelui naar binnen zitten gluren. Natuurlijk nog even gezwommen en een groep prachtige pelikanen op foto vast gelegd. Die hadden we trouwens op de Noosa River ook nog gezien.

Schip Ahoy!Prachtige pelikanenNoosa coast lineBoegbeelden

We zagen overigens op weg naar Noosa ook nog een flinke slang. Het was alleen wat vervelend voor hem dat hij over de weg kroop en hij de banden van onze Toyota niet meer kon ontwijken. Oprecht balen hoor, maar uitwijken was echt geen optie i.v.m tegenliggers. We hadden hem liever voor jullie in levende lijve op de foto gezet...

Het waren dus weer een paar topdagen en morgen gaan we door naar alweer ons laatste verblijf voordat we naar Tasmanië vliegen; Bundaberg, Dit is het zuidelijkste puntje van het Great Barrier Reef. We hebben natuurlijk een snorkeltrip geboekt. Maar we gaan morgenavond ook naar Mon Repos. Daar is de grootste concentratie van nestelende en broedende zeeschildpadden in de regio. Daar kun je tussen november en maart onder begeleiding van een gids zien hoe de dieren nestelen, hoe de eieren uitkomen en de pasgeboren schildpadjes naar zee waggelen. We denken een geweldige ervaring om dat eens te mogen meemaken. Oh ja.....morgenvroeg bezoeken we Tin Can Bay, waar dolfijnen elke ochtend aan het strand komen om een paar visjes te komen eten. Maar daarover de volgende keer dus meer.

Blijf ons volgen en vergeet je jas niet als je naar buiten gaat. Het schijnt frisjes te zijn bij jullie..... ;-)

1. Aniek de jongh:
    16 januari 2020
    Super leuk wat jullie allemaal mogen mee maken! Geniet er van😄😍
  2. Wilma Jansen:
    16 januari 2020
    In een woord fantastisch!!
  3. Dolf Lisette van de Wouw:
    Geweldig mooi!!!!
  4. Carlijn Wout Stan Jasper:
    16 januari 2020
    Ziet er allemaal weer erg goed uit zeg! Geniet!
  5. Wil:
    16 januari 2020
    Zo beleef je nog eens wat... Schitterend verslag weer met mooie foto's... We reizen mee verder grtz Els en Wil

Ps de meiden zijn echte Kanjers ja👍👍
  6. Wouter K:
    16 januari 2020
    Ik was al jaloers maar na ieder verhaal word de jaloezie alleen maar groter. top !!!!
  7. Esther:
    16 januari 2020
    Dion en Carmen wat gaaf om jullie zo te volgen. Een kijkje te mogen nemen iedere kreeg ik jullie mooie verdrietige intense onvergetelijke gave ervaringen en gebeurtenissen. Onwijs dat jullie kleine kanjers dit al mogen ervaren in hun jonge levensjaren. Geniet nog en ik blijf jullie volgen.
  8. Silke:
    16 januari 2020
    Mooi tripje luitjes! Met gave avonturen!
    Enjoy!!!! Xxxxx
  9. Angela Kat:
    Superreis! En behoorlijk indrukwekkend die grote kangoeroe 🦘!!!😰😊
  10. Tammy en de rest:
    16 januari 2020
    Om een beetje mee te doen met jullie ben ik net in een Australische thriller begonnen ......alleen wel eentje ZONDER pythons, die mogen jullie zelf houden 😳😜
  11. Hans:
    19 januari 2020
    Wat een bijzondere avonturen.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Ik sta al op je te wachten in de stal Sterre. Zie je in Tasmanië
  12. Luna:
    21 januari 2020
    Ha die Pim ( en ook voor Nicole en Hans )
    Ik sta hier in elke stal te kijken, maar ik heb je nog niet gevonden ! We hebben jullie kennis nog niet gevonden.
    Hoe gaat het met jou? En bij Kitty?
    Met mij gaat het goed. We zijn nog niet op school, maar ik heb er wel heel veel zin in.
    Oh ja, Pim, heb ik ook nu een plaats in de klas? Waar zit ik dan?

Tot de volgende keer, ik vind je berichtje leuk.

Houdoe Sterre
  13. Ilse:
    19 januari 2020
    Wauw, wat een mooie verhalen en foto's! Laat staan dat je het zelf mee mag maken!
    Geniet ervan, maar dat lukt wel zo te zien!
  14. Laura:
    20 januari 2020
    Ha die Sterre (en Luna, Carmen en Dion),
    Wij lezen jullie verhalen met veel plezier en zijn wel een beetje jaloers..... want wij hebben nu CITO toetsen bleh!
    Pas je wel een beetje op met die enge slangen...
    We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhalen!

Nog veel plezier!
    Groetjes gr 5-6 en de juffen ;)
  15. Luna:
    21 januari 2020
    Hallo harde werkers

Ik heb de cito ook al gemaakt.... ( maar ik vond dat ook wel gezellig bij juf Ingrid.... sstttttt )
    Hier hebben de kinderen nog vakantie. We zijn al welop Tasmanie!
    Over anderhalve week ga ik naar school. Ik heb daar ook wel zin in.
    Zullen we een keertje bellen ? Met de video ? Als het bij jullie 9 uur in de ochtend is .... is het bij ons 19.00 uur. Misschien wel leuk om een keer te doen. En oh ja.... overmorgen ga ik met papa midden in de nacht op zoek naar tasmanische duivels.

Ik mis jullie wel een beetje, maar ik heb het hier heel erg goed. Ikvoel me heel fijn en gelukkig.

Succes allemaal met het harde werken. Ik moet morgen weer wandelen en snorkelen.... dat is ook hard werken hoor ( grapje ).

Doeidoei Sterre