Een valse start

3 februari 2020 - Hillwood, Australië

Onze eerste dagen na onze periode van vakantie zijn wat anders gelopen dat we hadden verwacht en gehoopt. We zijn namelijk na een dag en een horrornacht alweer vertrokken op ons werkadres. Maar gelukkig hebben we wel een hele fijne kennismaking achter de rug op de school van de meiden.

We kwamen vanuit Penguin aan op de paardenranch in Lebrina waar we twee maanden zouden gaan wonen en werken. We werden heel hartelijk ontvangen met een bakkie in de woonkamer van onze gastvrouw. Daar hadden we al snel in de gaten dat zij er wat andere hygienenormen op nahield dan wij zelf, dus we begonnen al wat te zweten. Maar toen we ons verbljf te zien kregen, stond het janken ons nader dan het lachen. We dachten ons mentaal  te hebben voorbereid op een 'worst case scenario', maar het bleek alsnog erger dan dat. We werden geacht als gezin te gaan wonen in een krap bemeten stacaravan, die écht van binnen te smerig was om te betreden. Er was ook geen enkele moeite genomen om te poetsen en het verstrekte beddengoed gebruiken we thuis om de kwasten mee af te drogen. De dekens werden ter plekke nog uit de veewagen getrokken. Paardendekens notabene......"lekker warm". Er lagen twee matrassen voor de kids, want wij kregen een eigen tent met opblaasmatras. Die moesten we alleen nog wel effe opzetten. We hadden geen stromend water en we moesten het sanitair van het woonhuis gebruiken. Maar ja, dat was net zo smerig en was ook al bij de 7 volwassen leden van de familie in gebruik.

IMG-20200203-WA0010IMG-20200203-WA0008IMG-20200203-WA0009IMG-20200203-WA0006IMG-20200203-WA0007

Onze eerste, of nou ja, misschien tweede, reactie was 'schouders eronder, blijven lachen en dealen met de situatie!' Paar uur gepoetst, tent omhoog en luchtbed opgepompt. Maar na het verstrijken van de uren werd ons steeds meer duidelijk dat we dit geen twee maanden zouden gaan volhouden. We moesten daar zo snel mogelijk vandaan.

IMG-20200203-WA000420200131_182152

Na een horrornacht waarin we amper hebben geslapen door de hevige regen, de stank, een leeglopend luchtbed en onze algehele gemoedstoestand, hebben we onze hosts verteld dat we zouden gaan vertrekken. Die waren uiteraard not amused, maar ja. Het was ook oprecht jammer, want de plannen die ze voor Carmen hadden waren erg interssant en uitdagend. Maar er was wat ons betreft geen fatsoenlijk verblijf mogelijk. We hebben nog aangeboden om alsnog te komen helpen, maar kennelijk waren ze te veel op hun teentjes getrapt. Niks meer van gehoord......

Dus die hele vroege horrorochtend een Airbnb geboekt voor de komende maand, op acceptabele afstand van de school en opnieuw een auto gehuurd. Jullie kunnen je voorstellen dat dit een stevge financiele tik was, maar die incasseren we dan maar als een slechte bokser.

Maar we zitten nu in een heerlijke country cottage op een ruim perceel, met twee slaapkamers, alle faciliteiten en vooral.....schoon! Een kwartiertje van school, dus prima te doen. Alleen zijn wij nu dus werkloos en hebben we heel veel tijd! De kids moeten naar school, anders krijgen we ruzie met de Nederlandse leerplichtambtenaar, dus rondreizen is geen optie. Wij zijn dus druk op zoek naar nieuw tijdverdrijf of een ander ander adres waar we aan de slag kunnen. Zal ook wel goed komen... We zijn ook zo megatrots op de meiden hoe flexibel zij met de hele situatie zijn omgegaan. Kanjers hoor!

20200203_202704

Vandaag was de dag van kennismaking op school. Woensdag begint het echt. Maar wat een fijne ontvangst door de directeur en de leerkrachten. We hebben er alle vier een heel fijn gevoel aan over gehouden en de dames kunnen bijna niet wachten. En.....vandaag hebben ze hun schooluniformen gekregen. Ze zijn er echt superblij mee. De keuze was een jurkje of een polo met shorts. Tja, dat was niet moeilijk; Luna ging voor de jurk en Sterre voor de sportievere look. En allebei de verplichte zonnehoed om het af te maken. Tis wel effe wennen....hihi!

IMG-20200203-WA0005

IMG-20200203-WA0003

Voor de rest was het een dagje speeltuin en zijn we nog even bij echte Greyhoundraces gaan kijken. Hebben we dat ook een keer meegemaakt.

20200203_12332820200203_193028

Tenslotte willen we ook nog even vertellen dat we gisteren een wandeling hebben gemaakt door de Tamar Wetlands bij Launceston. Een moerasgebied waar niet voor niets een boardwalk is aangelegd. We hebben namelijk een stuk of zes slangen gezien, waarvan er twee aan het paren waren. We hebben het van een veilige afstand aanschouwd, want alle (3 soorten) slangen op Tasmanie zijn nogal giftig. Maar wel gaaf dat we de Tigersnake en de Lowland Copperhead gezien hebben.

20200202_16025420200202_16364220200202_16452120200203_205812

Dus vanaf woensdag gaan de meiden aan de studie, in het Engels en in aparte klassen. Spannend hoor, zeker ook voor ons. We houden jullie weer op de hoogte.

1. Wilma Jansen:
    3 februari 2020
    Gadver wat een smeerkezen, groot gelijk dat je weg bent gegaan, kun je op school niet helpen?
    Grappig die uniformen, lekker vakantie vieren papa en mama, lijkt me geen straf, succes op school meiden en geniet van alles!!!
  2. Wil:
    3 februari 2020
    Dat is in ieder geval een grote tegenvaller maar jullie kennende vinden jullie ook wel un ander tijdverdrijf (werk) sterkte en we zijn ook benieuwd hoe de Kids het daar op school vinden... Met die Kanjers moet dat lukken... Grtz uit beek houdoe war en tot het volgende keer hopen dan dat je wat beter nieuws hebt😀👍👍
  3. Dolf Lisette van de Wouw:
    3 februari 2020
    Wij vinden dat vreselijk voor jullie. Heb je zo naar uit gekeken
    Wij hopen dat jullie vlug een prettig verblijf kunnen vinden en dat alles verder goed gaat. Heel veel succes e n laat de moed niet zakken. Groetjes Dolf en Lisette.
  4. Jacqueline en Hein:
    3 februari 2020
    Wat een anti climax na jullie eerdere fijne ervaringen. Maar direct een verstandige beslissing genomen! Improviseren met de huidige situatie gaat zeker lukken. 😉👍En weet ook dat Luna en Sterre op school een unieke ervaring gaan opdoen. Jullie hebben fans in Singapore 🇸🇬. Met onze kleindochters Lara en Flo lezen we nu aldaar jullie reisverhalen en ze vinden de foto’s van jullie dames met alle dieren erg cool! Blijf lekker genieten. wel oppassen voor de slangen brrrrrrr.
  5. Olga:
    3 februari 2020
    Nou, die foto's spreken boekdelen, zeg... Jeetje wat een bende. Ik zou het er ook niet kunnen uithouden. Staaltje knap 'incasseervermogen' om dan toch door te gaan en een nieuw plan te bedenken. Met die 'slechte bokser' ben ik het dus niet eens!
    Hopelijk nu even rust in een goede accommodatie en vandaar uit weer vol goede moed verder. Gaat jullie vast lukken! De meiden hebben er zin in, zie ik op de foto's. Veel liefs uit Esbeek
  6. Vera:
    3 februari 2020
    Jeetje wat heftig allemaal!! Maar wat goed dat jullie weg zijn gegaan en zo plots hebben moeten switchen. Dapper hoor! Dit nieuwe huisje ziet er al een stuk beter uit. Doe de meiden maar een dikke knuffel van mij en wens ze heel veel succes woensdag, ze hebben hard geleerd en ik weet zeker dat het ze gaat lukken!
    Groetjes!!
    Vera
  7. Linda Peters:
    3 februari 2020
    Wat een verhaal! Vreselijk die smerige caravan en ongelooflijk dat die mensen jullie zo met de meiden ontvangen. Komt vast weer goed maar wel een domper op deze reis. Succes voor de meiden op hun nieuwe school. Staat ze supergoed dat uniform!
  8. GUUS van SLUIJSVELD:
    3 februari 2020
    Je snapt niet dat mensen dit "normale" hygiëne vinden. Terecht dat jullie deze keuze hebben gemaakt. Erg veel succes met het vinden van vervangend werk.
  9. Dien:
    3 februari 2020
    Wat een ontzettende domper op jullie fantastische avontuur! Ik ben ervan overtuigd dat met jullie inzet & houding iets moois op jullie pad gaat komen!!
  10. Hanneke:
    3 februari 2020
    Dapper om uiteindelijk zo'n besluit te nemen. Houd je haaks! x
  11. Angela Kat:
    3 februari 2020
    Wat een toestand die smerige caravan. Lijkt een beetje op de caravan aan de Tuldensedijk 😆 . Jullie hebben groot gelijk om te vertrekken. In zo’n omgeving kun je niet 2 maanden zitten. Ik krijg spontaan plaatsvervangende jeuk. 😱 ik moet nu wel lachen om een eerdere melding over poep ruimen..... 😂 Zeker weten dat er leuke nieuwe ‘jobs’ aan gaat komen. Is schaapscheren misschien iets? 🙃
  12. Stephanie:
    3 februari 2020
    Wat balen zeg! Maar komt vast goed met jullie. Hebben ze niet een tijdelijke politiewoordvoerder nodig ;-)
    Zet ‘em op daar!
  13. Hans en Wil van der Leeuw:
    3 februari 2020
    Tjee, wat jullie daar meemaakten zou een goed scenario zijn voor een horror verhaal. Het is maar goed dat jullie ervaringen en globetrotter mentaliteit jullie niet 'kapot' kunnen krijgen. Klasse! Ben nu wel benieuwd hoe jullie 'de dagen door gaan brengen'. Want...wij verwachten als veilige thuisblijvers nog vele avontuurlijke verhalen. Fijn dat jullie nu op een fijn 'stekje' huizen.
  14. Els:
    3 februari 2020
    Jeetje zeg wat gruwelijk balen. Niet te geloven dat zo’n viespeuken bestaan. Ik hoop dat jullie snel iets anders vinden. Succes en heel veel plezier. Liefs els
  15. Els:
    4 februari 2020
    Jeetje wat een tegenvaller zeg. Wat een smeerpoetsen. Fijn dat jullie nu een mooie stek hebben. Geniet daar.
  16. Kitty:
    4 februari 2020
    Wat een dapper besluit om direct weer te vertrekken. Een fijn onderkomen en daarmee thuis is heel belangrijk. Geniet ervan met elkaar in die mooie omgeving. En wat zien de dames er stoer uit in de schoolkleding.
  17. Marco:
    4 februari 2020
    Wat een domper zeg, maar jullie kennende gaan jullie weer een andere uitdaging vinden.
    Net zoals de voorgaande verhalen toch weer de complimenten voor Hoe jullie het verhaal op papier weten te zetten. Veel plezier en op naar betere tijden.

Groetjes Marco
  18. Imre Mutsaers:
    4 februari 2020
    Dit geeft wel mooie input voor een volgende keer dat jullie een 'worst case scenario' moeten bedenken:)
    Leuk ook wat die mensen met hun achtertuin hebben gedaan....
    De vraag is ook of dat werk daar echt zo leuk was geweest, als dit voor hen de norm is. En tenslotte, met die 'slechte bokser' ben ik het ook niet eens, maar goed, ik heb je dan ook zien boksen....
  19. Manon vd Heijden:
    4 februari 2020
    Wat een verhaal en een enorme domper zeg! Maar de vraag of het werk daar dan wel zo leuk en goed was geweest. Gelukkig nu een goed verblijf en de kids kijken gelukkig uit naar hun avontuur op school. Jullie zullen vast ook snel iets anders vinden!
  20. Marie-Cecile Eijsermans:
    Hoi Sterre en de rest,

Bij jullie is het nu dinsdagnacht dus jullie gaan morgenvroeg naar school. Wij willen jullie héél veel succes en plezier wensen! Staat dat leuke speeltoestel bij jullie school? Wij zijn echt heel benieuwd hoe het daar op school is.

Bij ons regent het nu. Hoe is het weer bij jullie?

Het huis waar jullie nu wonen ziet er mooi uit. Hoe ziet de binnenkant eruit?

Koen is benieuwd hoe de pinguïns heten die jullie gezien hebben. Jammer dat jullie het vogelbekdier niet gezien hebben. Hoe groot zijn die slangen die jullie gezien hebben? Hier in Hilvarenbeek is een tropische rattenslang gevonden in een achtertuin, die was ontsnapt en is weer veilig opgehaald. Hij was wel heel mooi van kleur, beetje oranje (roze) Maar die was gelukkig niet giftig.

Wij gaan dadelijk naar het proefje van Lola kijken.

Groetjes van Bente, Benjamin, Luuk, Juul, Lola, Koen en Marie-Cécile
  21. Luna:
    7 februari 2020
    Hoi allemaal,

Deze slangen waren 1.5 meter ongeveer. Ik heb ze maar niet precies opgemeten. Ze bleven niet slit liggen.....

Hoe de school is houd ik nu nog heel even geheim. We maken snel weer een nieuw verslag. (( stttt.... het is een beetje makkelijk !! )))

De eerste week zit erop en nu zitten we lekker aan het strand. Ff chillen !

Tot snel allemaal....

Bye
  22. Janine Janke:
    4 februari 2020
    Het is gelukkig allemaal goed gekomen en jullie kunnen nu doorgaan met genieten - schoon een tevreden :) Enya mist haar vriendin - kan niet wachten om weer met Luna te spelen.
  23. Marion:
    4 februari 2020
    Wat een bijzondere ervaringen voor jullie allemaal. Prachtig zeker.
    Maar jeetje, een goede beslissing om een ander onderkomen te zoeken!
    Hopelijk komt er wat werk betreft iets anders op jullie pad. Succes daarmee!
  24. Marion:
    6 februari 2020
    Goede keuze hebben jullie gemaakt. Echt erg en smerig. Geniet er verder van. Weet zeker dat jullie iets anders vinden en waarschijnlijk nog veel beter dan jullie voorheen hebben gehoopt. Dat is meestal met dingen die anders lopen, begin even slikken daarna valt het positiever uit.
  25. Els:
    17 februari 2020
    Wauw die slangen zijn geweldig 😍